šifra: dokončovací
Zadání
Řešení
informace, kramlíček, krasohled, odličovač, prominent, smeč
Diskuse k šifře
Nějak si nemůžu vybavit žádnou šifru ze startu, kde by tenhle způsob brutění měl nějaký smysl. Ovšemže shovívavý org může označovat i způsobem, který není zcela prost další informace.
Naopak to týmu umožňuje zkoušet nesprávná hesla po šesti. Když mezi nimi bude to správné, organizátor ho označí.
Jaký je záměr za tím předposledním odstavcem? ("Jestliže nebudou...")
Jestli tomu rozumím, tak týmu s pěti hesly ze startu je to zcela na nic. A pro týmy se čtyřmi a méně hesly je to akorát krkolomný způsob ověření hesla, kde jim ověření sestavy 4 hesla ze startu+jeden pokus o řešení+jeden placeholder může trvat 5 minut nebo taky 25 minut, dle libovůle kontrolujícího orga?
I samy o sobě mi vyšší desítky minut na cílové aktivitě na hře, kde je dost těžké se do cíle vůbec dostat, přijdou docela drsné. Tady to je navíc zařazeno po šifře, kde je nutné vedle polohy cíle vyluštit (v druhém, výrazně náročnějším kroku) i frázi pro orgy. Kdybychom to stihli, šel bych do cíle nejspíš s pocitem, že už přináším cílové heslo. Takže samotná existence další úlohy by mě v tomhle případě docela zaskočila. Další rozměr je, že dostaneš k luštění něco, co fakt nechceš vidět, protože ses toho na začátku hry s úlevou zbavil (multišifry bývají obecně, ze své podstaty, mělké šifry). To je další věc, co tě srazí. Nám konkrétně chyběl zhulený odličovač, k jehož řešení jsme se za celý start ani nepřiblížili (a pod hodinu ho vyluštily dva týmy, do půl hodiny nikdo).
Takže si myslím, že bychom dopadli tak, jak říká Aleš.
"Hráčům je zakázáno v průběhu hry sdělovat jiným týmům nebo osobám neúčastnícím se hry, nebo od nich jakýmkoli způsobem získávat informace o poloze stanovišť, obsahu zpráv nebo principech řešení šifer, jakož i jakékoli jiné informace, které by mohly narušit průběh hry."
Ne, že bych to taky nikdy nedělal, ale když to pravidlo interpretuju dostatečně striktně, tak to zakázané je.
Zajímavý moment je, že diskuse o minulých šifrách ve hrách zakázaná není, takže při přesunu na první stanoviště jsem zjistil všechny principy. Snad jediná výhoda při pohybu v chumlu týmů... :)
Časy luštění jednotlivých startovních hesel jsou ve statistikách, i když mohou být trochu zkresleny počátečními problémy se Systémem. Předpokládali jsme, že tým došedší do cíle bude mít alespoň pět hesel a šesté hravě vyluští v cíli.
Za mě ok, každou šifru na startu vyluštila třetina týmů. Kdybych to odhadoval na základě dat ze hry, která jsou určitě lepší než z testování, tipnul bych si, že to cílovníci Po trati dají tak na 70 % do půl hodiny a na 90 % do hodiny. A asi si to myslím, i když si to nemyslí sami skorocílovníci.
Čistě ze zvědavosti.. ta představa, že tým došel, sedí v cíli, zoufale kouká na 5 nalezených řešení a za Boha nemůže najít šesté, orgy při vymýšlení tohoto bavila? Prosím, jaký byl nejrychlejší a mediánový čas testerů pro nalezení všech šesti řešení? Děkuji.
Sem se nepočítalo, že někdo dojde, ne?
Ok, to mě nenapadlo. I tak mi to přijde jako poměrně složitě vystavěná věc pro hodně okrajové herní situace.