Rád bych věděl, kolik týmů se k ní dopracovalo před příchodem nápovědy
Ten odhad je dost přemrštěný.
To, že nám všechny trasy - na rozdíl od loňských potratů - začínaly na 1ku (existující stanici) byl za mě prvek, který nás utvrzoval v tom, že binárka je správná cesta.
Rád bych věděl, kolik týmů se k ní dopracovalo před příchodem nápovědy
Jak lépe luštit Po trati?
To jste přestupovali? A kde? A byla to jediná možnost? Nezvětšili jste si ten stavový prostor neúměrně sami?
A i tak by byl trochu problém se značením, protože mnohé stanice de iure nezanikly, jen z nich vznikly výhybny. A tam, třeba na Vyšehradě, se potkává železničářská preciznost s obecným povědomím
… loni vás třeba napadlo začít variabilně dlouhé binární číslo nulami.
Tomuhle asi nerozumím.
No, k tomu se mi chce podotknout, že ne každá skutečnost je i vhodným námětem pro šifru.
… tak mi pořád přijde hezké ji na desítce vytáhnout a znovu použít. Vlastně mi to přijde o dost hezčí než si definovat a používat ad hoc mřížku 5×5 písmen na několika po sobě jdoucích šifrách.
… nikoli nutností dělat několikahodinovou rešerši historie železniční dopravy v Praze.
Když si třeba představím, že na pátém stanovišti luštím nějakou železničářskou mapu
Braillovo písmo by asi nikoho nenapadlo zapisovat řetězci kratšími než šest znaků.
Cesta se intuitivně volila nejkratší, ta delší stejně většinou měla více než pět mezilehlých stanic
Každopádně i při špatné definici (např. zcela zaniklé) bys měl mít „větší polovinu“ písmen správně.
Kanonickým zdrojem je prostá skutečnost. Že k jejímu zjištění vedou cesty kratší a delší a ne všechny zdroje uvádějí kompletní seznam či kompletní informace, je asi běžné.
Upřímně, byla by to ještě šifra, kdybys k seznamu tras (jak byl použit) dostal seznam všech zrušených stanic? A pokud ano, byla by hodna desátého stanoviště na hře Po trati?
Každopádně mockrát děkuji organizátorům, těším se na příští rok!